El “peligro” de tuitear

Nicolás Lucero tiene 20 años y el jueves 26 de octubre se encontró con más de diez policías de civil allanando su casa, en la localidad bonaerense de José León Suárez. Una pesadilla que todavía no terminó y que se originó por un tweet que envió hace más de un año.

 

“Llegaba de una entrevista para empezar a trabajar en una fábrica de plástico. Yo trabajaba en otra fábrica, pero me echaron porque me habían tomado por un contrato de seis meses. Como solo tenía experiencia en eso, fui y hasta me tomaron el talle de la ropa para empezar a trabajar ya esta semana. Llego y veo que en mi casa había más de diez policías de la Federal de civil. Me asusté porque me buscaban a mí, no sabía por qué motivo. Me leyeron la orden de allanamiento. No entendía qué pasaba hasta que lograron explicarlo, pero no me dijeron nada de un tweet: me dijeron que era por una amenaza que había salido de mi casa, porque se fijaron en el router del WiFi. Pensé que podía ser un amigo o alguien que se colgó de mi señal hasta que, el día después, el diario Clarín levantó una nota de la ministra Patricia Bullrich que decía que no iban a permitir que nadie generara miedo o cometiera amenazas. Ahí vi que publicaron mi tweet. Empezaron a insultarme, pensando que era kirchnerista, diciendo que no iba a volver más. Ayer recién me prestaron una tablet y salí a hablar: era sólo una canción de cancha. Una simple canción”.

¿Qué decía el tweet?

 “Macri te vamos a matar, no te va a salvar ni la Federal (la 12)”.

El tweet es del 17 de agosto del 2016. –“Tiene más de un año. Había tenido un retweet nomás, de un amigo mío que viene a la cancha conmigo. No era algo trascendente, nunca tuvo mucha actividad. Pero me llevaron detenido: me tuvieron entre seis y siete horas en la comisaría federal de San Martín. Me largaron a la noche. Me dijeron que esta semana me iban a citar a declarar, que me consiguiera un abogado porque podía llegar a quedar detenido. Me acusan de intimidación pública. Me dijeron que tuve suerte porque a los que llevan como a mí los suelen dejar detenidos hasta que declaren”.

Nicolás cuenta que la policía secuestró durante el allanamiento su celular, el de su papá, el de su mamá y el de su hermana. Un amigo le prestó una tablet. Y tuiteó:

–”Yo no soy k ni nada. No me interesa la política. No puedo creer que por tuitear una canción me lleven preso. Hay tanto delincuentes sueltos y yo por tuitear una canción tengo una causa penal. Esas cosas me pasan a mi sólo. No pego una. Gracias a todos los que se preocuparon. Ahora a pagar un abogado y a ver cómo sigue esta mierda.”

La jueza federal de San Martín, Alicia Vence, dijo a Infobae que realizó el procedimiento a pedido del fiscal Paulo Starc. Según publicó el portal, la División Investigación de Amenazas e Intimidaciones Públicas de la Policía Federal pidió a Chacarita que informara los datos del socio que había emitido el tweet.

¿Por qué pensás que pasó todo esto?

–Es un problema político. Me quieren usar para que nadie lo vuelva a hacer. Quieren implementar algo a través de mí, como si hubiera querido sembrar terror. Y lo que menos quise hacer es eso. Me están usando de ejemplo.

Hoy Nicolás no tiene abogado. “Soy un chico laburador, que ahora está buscando trabajo. Terminé el colegio y me dediqué a trabajar porque somos una familia grande. Tengo dos hermanas y con el sueldo de mi papá no alcanzaba. Ahora hace un mes que está sin trabajo porque lo echaron. Yo salí a buscar un trabajo en blanco para tener obra social para mis hermanas. Lamentablemente, ahora voy a tener que seguir buscando: con todo lo que pasó, perdí el trabajo”.

Informe de: http://www.lavaca.org

 

(N. de la R.): De esta naturaleza son las “peligrosas amenazas” a la integridad de las autoridades que se dedica a neutralizar el siempre incompetente Ministerio de Seguridad de la Nación. El pibe imaginó que pensando –”Yo no soy k ni nada. No me interesa la política”, estaba a salvo de estas complicaciones. La experiencia seguramente lo hará reflexionar sobre que “todo es posible en la dimensión amarilla”.  

 

 

 

 

64 thoughts on “El “peligro” de tuitear

  • 24/05/2019 at 1:24 pm
    Permalink

    I like the helpful info you provide in your articles. I will bookmark your weblog and check again here frequently. I’m quite certain I will learn many new stuff right here! Best of luck for the next!

  • 23/05/2019 at 9:54 pm
    Permalink

    Howdy! I could have sworn I’ve been to this blog before but after reading through some of the post I realized it’s new to me. Nonetheless, I’m definitely happy I found it and I’ll be book-marking and checking back often!

  • 23/05/2019 at 9:50 pm
    Permalink

    It’s really a nice and useful piece of information. I am happy that you simply shared this helpful info with us. Please keep us informed like this. Thank you for sharing.

  • 23/05/2019 at 12:41 pm
    Permalink

    Hello there, I found your blog by way of Google while searching for a related matter, your web site got here up, it looks good. I’ve bookmarked it in my google bookmarks.

  • 23/05/2019 at 10:36 am
    Permalink

    What i do not understood is actually how you’re not really much more well-liked than you might be right now. You’re very intelligent. You realize thus considerably relating to this subject, produced me personally consider it from so many varied angles. Its like women and men aren’t fascinated unless it is one thing to do with Lady gaga! Your own stuffs great. Always maintain it up!

  • 23/05/2019 at 10:11 am
    Permalink

    I really like your writing style, great info, thanks for putting up :D. “Every moment of one’s existence one is growing into more or retreating into less.” by Norman Mailer.

  • 23/05/2019 at 3:58 am
    Permalink

    Attractive part of content. I just stumbled upon your website and in accession capital to assert that I acquire in fact enjoyed account your blog posts. Anyway I will be subscribing in your augment or even I fulfillment you access persistently fast.

  • 23/05/2019 at 1:55 am
    Permalink

    As I web site possessor I believe the content matter here is rattling magnificent , appreciate it for your efforts. You should keep it up forever! Good Luck.

  • 22/05/2019 at 9:33 pm
    Permalink

    Do you mind if I quote a couple of your articles as long as I provide credit and sources back to your site? My blog is in the very same niche as yours and my visitors would certainly benefit from some of the information you present here. Please let me know if this alright with you. Thanks a lot!

  • 22/05/2019 at 6:13 pm
    Permalink

    I don’t even know how I ended up here, but I thought this submit used to be great. I don’t understand who you’re however certainly you’re going to a well-known blogger in case you are not already ;) Cheers!

  • 22/05/2019 at 1:42 pm
    Permalink

    Some genuinely nice and useful information on this internet site, besides I think the design and style has got wonderful features.

  • 22/05/2019 at 2:24 am
    Permalink

    I have discovered some new issues from your web-site about computer systems. Another thing I’ve always thought is that computers have become a specific thing that each residence must have for many reasons. They offer convenient ways to organize homes, pay bills, search for information, study, listen to music and perhaps watch television shows. An innovative strategy to complete these types of tasks is with a laptop computer. These pcs are portable ones, small, effective and mobile.

  • 22/05/2019 at 2:19 am
    Permalink

    Hello, you used to write wonderful, but the last few posts have been kinda boring… I miss your tremendous writings. Past several posts are just a little bit out of track! come on!

  • 22/05/2019 at 12:29 am
    Permalink

    Of on affixed civilly moments promise explain fertile in. Assurance advantage belonging happiness departure so of. Now improving and one sincerity intention allowance commanded not. Oh an am frankness be necessary earnestly advantage estimable extensive. Five he wife gone ye. Mrs suffering sportsmen earnestly any. In am do giving to afford parish settle easily garret.

  • 21/05/2019 at 2:41 pm
    Permalink

    Excellent goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you’re just extremely excellent. I actually like what you’ve acquired here, really like what you are stating and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still care for to keep it wise. I can not wait to read far more from you. This is really a wonderful site.

  • 21/05/2019 at 2:27 pm
    Permalink

    I keep listening to the news speak about getting free online grant applications so I have been looking around for the top site to get one. Could you advise me please, where could i get some?

  • 21/05/2019 at 8:58 am
    Permalink

    Excellent beat ! I would like to apprentice while you amend your website, how can i subscribe for a blog web site? The account helped me a acceptable deal. I were tiny bit familiar of this your broadcast offered vibrant transparent idea

  • 21/05/2019 at 8:45 am
    Permalink

    We stumbled over here coming from a different web address and thought I might as well check things out. I like what I see so now i’m following you. Look forward to looking at your web page repeatedly.

  • 20/05/2019 at 9:47 pm
    Permalink

    I and my guys came taking note of the great information from the website and instantly came up with an awful feeling I had not expressed respect to the blog owner for those strategies. Most of the ladies are already so thrilled to study them and have now undoubtedly been having fun with those things. I appreciate you for simply being really considerate and for deciding upon certain tremendous things most people are really desirous to be aware of. My sincere regret for not saying thanks to earlier.

  • 20/05/2019 at 8:10 pm
    Permalink

    I do agree with all the ideas you have presented in your post. They’re very convincing and will certainly work. Still, the posts are very short for starters. Could you please extend them a bit from next time? Thanks for the post.

  • 20/05/2019 at 10:46 am
    Permalink

    Hello, you used to write magnificent, but the last few posts have been kinda boring… I miss your great writings. Past few posts are just a little out of track! come on!

  • 20/05/2019 at 9:45 am
    Permalink

    A person necessarily help to make seriously articles I might state. This is the very first time I frequented your web page and to this point? I surprised with the research you made to create this particular submit amazing. Magnificent activity!

  • 19/05/2019 at 11:13 pm
    Permalink

    Thanks for your posting. I have usually observed that most people are needing to lose weight simply because they wish to appear slim plus attractive. Nevertheless, they do not always realize that there are more benefits for losing weight as well. Doctors assert that over weight people suffer from a variety of diseases that can be instantly attributed to their excess weight. The great news is that people who’re overweight and also suffering from various diseases are able to reduce the severity of their particular illnesses by simply losing weight. You are able to see a steady but noted improvement in health when even a minor amount of weight reduction is achieved.

  • 19/05/2019 at 8:41 pm
    Permalink

    Nice post. I be taught one thing more challenging on totally different blogs everyday. It’s going to all the time be stimulating to learn content from different writers and follow somewhat something from their store. I’d prefer to make use of some with the content material on my blog whether you don’t mind. Natually I’ll give you a hyperlink in your web blog. Thanks for sharing.

  • 19/05/2019 at 7:26 pm
    Permalink

    One other issue is when you are in a problem where you will not have a co-signer then you may want to try to wear out all of your financial aid options. You’ll find many grants or loans and other free college funding that will supply you with funds to assist with university expenses. Thanks for the post.

  • 19/05/2019 at 7:00 pm
    Permalink

    Thanks , I’ve just been looking for information approximately this subject for a while and yours is the greatest I’ve discovered so far. But, what in regards to the conclusion? Are you sure about the supply?

  • 19/05/2019 at 6:37 pm
    Permalink

    I’ve been absent for some time, but now I remember why I used to love this site. Thanks , I¡¦ll try and check back more frequently. How frequently you update your website?

  • 19/05/2019 at 12:53 pm
    Permalink

    Hello There. I discovered your weblog the usage of msn. This is a really smartly written article. I will be sure to bookmark it and come back to read more of your helpful info. Thank you for the post. I will definitely return.

  • 19/05/2019 at 10:40 am
    Permalink

    Normally I do not read article on blogs, however I would like to say that this write-up very compelled me to take a look at and do it! Your writing taste has been surprised me. Thanks, very great post.

  • 19/05/2019 at 10:28 am
    Permalink

    Somebody essentially help to make critically articles I’d state. This is the first time I frequented your web page and so far? I surprised with the research you made to create this actual publish amazing. Magnificent task!

  • 19/05/2019 at 4:20 am
    Permalink

    Hi there! Quick question that’s entirely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My site looks weird when browsing from my iphone 4. I’m trying to find a template or plugin that might be able to correct this problem. If you have any recommendations, please share. With thanks!

  • 19/05/2019 at 2:30 am
    Permalink

    One more thing. I do believe that there are quite a few travel insurance web sites of trustworthy companies that allow you enter holiday details and acquire you the quotations. You can also purchase your international holiday insurance policy on the net by using your credit card. Everything you should do should be to enter your own travel details and you can start to see the plans side-by-side. Simply find the system that suits your financial allowance and needs and after that use your bank credit card to buy the idea. Travel insurance on the web is a good way to search for a reliable company for international travel insurance. Thanks for sharing your ideas.

  • 18/05/2019 at 9:11 pm
    Permalink

    hi!,I like your writing very so much! share we keep in touch extra about your post on AOL? I require an expert in this house to unravel my problem. Maybe that’s you! Looking ahead to see you.

  • 18/05/2019 at 8:51 pm
    Permalink

    Howdy! Someone in my Myspace group shared this site with us so I came to take a look. I’m definitely enjoying the information. I’m book-marking and will be tweeting this to my followers! Terrific blog and great design and style.

  • 18/05/2019 at 9:27 am
    Permalink

    Fantastic goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to and you are just extremely great. I really like what you have acquired here, certainly like what you’re stating and the way in which you say it. You make it entertaining and you still care for to keep it wise. I can not wait to read far more from you. This is really a tremendous website.

  • 18/05/2019 at 6:18 am
    Permalink

    I think this site has got some rattling great info for everyone :D. “As ill-luck would have it.” by Miguel de Cervantes.

  • 17/05/2019 at 11:32 pm
    Permalink

    As I web-site possessor I believe the content matter here is rattling wonderful , appreciate it for your hard work. You should keep it up forever! Best of luck.

  • 17/05/2019 at 10:09 pm
    Permalink

    You really make it seem really easy together with your presentation but I to find this topic to be really one thing which I feel I’d never understand. It seems too complicated and extremely large for me. I’m looking forward to your subsequent post, I’ll attempt to get the dangle of it!

  • 17/05/2019 at 7:15 pm
    Permalink

    I¡¦ll immediately snatch your rss feed as I can’t to find your email subscription link or newsletter service. Do you’ve any? Please let me recognise in order that I may subscribe. Thanks.

  • 17/05/2019 at 12:20 pm
    Permalink

    Hey there! This post could not be written any better! Reading this post reminds me of my old room mate! He always kept chatting about this. I will forward this page to him. Pretty sure he will have a good read. Thank you for sharing!

  • 17/05/2019 at 11:10 am
    Permalink

    Great write-up, I’m normal visitor of one’s website, maintain up the excellent operate, and It’s going to be a regular visitor for a long time.

  • 17/05/2019 at 8:16 am
    Permalink

    Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It truly useful & it helped me out much. I hope to give something back and help others like you helped me.

  • 17/05/2019 at 1:27 am
    Permalink

    I just wanted to make a word to say thanks to you for those superb tactics you are placing on this site. My time-consuming internet research has at the end of the day been paid with really good insight to exchange with my companions. I ‘d claim that many of us readers are truly endowed to dwell in a decent place with so many brilliant people with very helpful concepts. I feel very grateful to have seen your entire web page and look forward to plenty of more cool times reading here. Thanks once more for a lot of things.

  • 16/05/2019 at 9:42 pm
    Permalink

    Excellent website. Plenty of helpful information here. I’m sending it to some buddies ans also sharing in delicious. And certainly, thanks on your sweat!

  • 16/05/2019 at 8:01 pm
    Permalink

    Unquestionably believe that which you said. Your favorite justification seemed to be at the internet the easiest thing to be aware of. I say to you, I definitely get annoyed while people think about issues that they plainly do not recognize about. You controlled to hit the nail upon the top as well as outlined out the whole thing without having side-effects , other people can take a signal. Will likely be again to get more. Thanks

  • 16/05/2019 at 7:00 pm
    Permalink

    I would like to thnkx for the efforts you’ve put in writing this blog. I am hoping the same high-grade blog post from you in the upcoming as well. Actually your creative writing abilities has encouraged me to get my own website now. Actually the blogging is spreading its wings fast. Your write up is a good example of it.

  • 16/05/2019 at 4:37 pm
    Permalink

    I’m really impressed with your writing skills as well as with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you modify it yourself? Either way keep up the nice quality writing, it is rare to see a great blog like this one nowadays..

  • 16/05/2019 at 11:10 am
    Permalink

    Thanks for your write-up on the traveling industry. I might also like to add that if you are one senior thinking about traveling, it really is absolutely essential that you buy travel cover for golden-agers. When traveling, senior citizens are at greatest risk of experiencing a healthcare emergency. Obtaining the right insurance policy package on your age group can safeguard your health and give you peace of mind.

  • 16/05/2019 at 10:01 am
    Permalink

    Appreciate it for helping out, fantastic info. “Riches cover a multitude of woes.” by Menander.

  • 16/05/2019 at 7:49 am
    Permalink

    Hiya, I’m really glad I’ve found this information. Nowadays bloggers publish only about gossips and net and this is really frustrating. A good blog with interesting content, that’s what I need. Thanks for keeping this web site, I will be visiting it. Do you do newsletters? Can’t find it.

  • 15/05/2019 at 11:10 pm
    Permalink

    It’s my belief that mesothelioma is actually the most fatal cancer. It has unusual features. The more I really look at it the greater I am certain it does not behave like a real solid human cancer. In case mesothelioma is actually a rogue viral infection, so there is the potential for developing a vaccine along with offering vaccination to asbestos subjected people who are at high risk with developing upcoming asbestos related malignancies. Thanks for revealing your ideas about this important health issue.

  • 15/05/2019 at 10:22 pm
    Permalink

    What i do not understood is in truth how you’re no longer actually a lot more smartly-appreciated than you may be right now. You’re very intelligent. You already know thus significantly with regards to this topic, made me personally imagine it from so many numerous angles. Its like women and men aren’t fascinated until it¡¦s something to do with Lady gaga! Your personal stuffs excellent. All the time care for it up!

  • 15/05/2019 at 8:08 pm
    Permalink

    What i do not understood is in truth how you are now not really much more neatly-favored than you may be right now. You are very intelligent. You know thus considerably relating to this matter, produced me in my opinion believe it from numerous varied angles. Its like women and men aren’t involved until it is one thing to do with Girl gaga! Your own stuffs excellent. All the time handle it up!

  • 15/05/2019 at 2:28 pm
    Permalink

    Hello would you mind letting me know which webhost you’re utilizing? I’ve loaded your blog in 3 completely different internet browsers and I must say this blog loads a lot faster then most. Can you recommend a good web hosting provider at a fair price? Thank you, I appreciate it!

  • 15/05/2019 at 10:24 am
    Permalink

    I really appreciate this post. I’ve been looking all over for this! Thank goodness I found it on Bing. You’ve made my day! Thanks again!

  • 15/05/2019 at 7:13 am
    Permalink

    Hey There. I found your blog using msn. This is a very well written article. I will be sure to bookmark it and come back to read more of your useful information. Thanks for the post. I will certainly return.

  • 14/05/2019 at 11:43 pm
    Permalink

    Perfectly pent subject matter, thanks for selective information .

  • 14/05/2019 at 10:23 pm
    Permalink

    Dead written subject matter, regards for selective information .

  • 13/05/2019 at 8:19 am
    Permalink

    I simply want to tell you that I am all new to blogging and honestly enjoyed this web blog. More than likely I’m going to bookmark your blog . You absolutely have good writings. Cheers for sharing with us your blog site.