Despidos: 900 en un día

900 más y sigue la turbina macrista expulsando gente del sistema

 

“Des-PedidosYa” 

La conocida app de delivery de comidas “PedidosYa”, alegando caída de las ventas, despidió a cuatrocientos (400) empleados que tenían relación de dependencia “en blanco” con la firma.

A la empresa de origen uruguayo –aunque ahora pertenece a un grupo alemán– que se autodefine como “experta en servicios de logística” y se promocionaba hasta hoy como la única app del grupo de nuevas empresas tech que operan por medio de aplicaciones móviles, también le llegó la crisis.

El interminable tsunami exterminador de empleo llega a otras empresas digitales, como OLX –que despidió 50 empleados– , AlaMaula –que cerró– y a varias otras en problemas y con Pedidos Preventivos de Crisis (PPC), curiosa enfermedad epidémica que ha atacado a gran cantidad de empresas que se suben a este conveniente tranvía que pasa por la puerta y las deja a domicilio de su usufructo de la “bolada”, como Femsa Coca Cola, con evidente próspera situación, pero que aprovecha y se entremezcla con las que atraviesan serias dificultades.

Según el ministerio de Producción y Trabajo, en 2018 hubo 146 solicitudes de PPC de los cuales 107 están aún en trámite con audiencias por delante. Este año ya son 21, todas en trámite.

En cuanto a “PedidosYa”, Maximiliano Arranz, secretario adjunto de la Asociación Sindical de Motociclistas, Mensajeros y Servicios (ASIMM) asegura que “La empresa dice poco y nada. El responsable de la operación local, que está en Colombia, asegura desconocer el tema, lo mismo que su estudio de abogados. Los telegramas los debe haber mandado el Gran Bonete. No sé qué ganan mintiendo así”, declaró el gremialista a Infobae.

“Hace unos 20 días, en función del pedido de los trabajadores, avisamos que se iba a elegir un cuerpo de delegados y una semana después echaron a 430 empleados que hacían el reparto”, detalla el gremialista quien destaca que “Ahora, a algunos empleados y a otros nuevos les ofrecen facturar. Llegaron a tener 1.700 contratados, pero venían en un proceso de reducción de personal”, detalla Arraz.

 

La mayor empresa de carrozado del país, cierra 

Simultáneamente, Metalpar, la mayor empresa dedicada al carrozado de camiones y colectivos radicada en el país, cerró las puertas de su planta en Loma Hermosa (Gral. Juan Lavalle 9548, Loma Hermosa, Prov. de Bs. As.). Quinientos (500) trabajadores quedaron en la calle incluido el personal de maestranza, el del comedor y los de seguridad. El año pasado –2018– ya la firma había producido las suspensiones y cesantías de 150 trabajadores.

Metalpar, según informa en su página web, “es una empresa chilena con filial en Argentina dedicada actualmente a la importación de buses en su casa matriz y al carrozado de autobuses urbanos e interprovinciales en Argentina”. En Chile, supuestamente, como informan, su casa matriz, la compañía dejó de fabricar buses desde hace 3 años para importarlos directamente desde China.

En septiembre de 2018, consultado por Diario Popular, un trabajador de la fábrica declaró: “Por culpa de las políticas de este gobierno neoliberal, vemos, por ejemplo, el vaciamiento del área de accesorios, al igual que la parte de herrería, no hay nadie. Queremos que el pueblo sepa, que los compañeros sepan, que están hambreando a la gente”.

Según la información brindada por el portal InfoGremiales, en 2017, tanto el SMATA como la empresa le plantearon al Gobierno establecer un programa de producción sustentable. En ese marco, “se estableció un programa para la fabricación, productividad, calidad y costos, pero no se pudo llevar a cabo porque las empresas transportistas argumentaron problemas financieros. A un año y medio de ese fracaso, la firma baja la persiana”.

 

Infobae proveyó los datos de esta corroborada información sobre “PedidosYa” mie 27 18 hs.

Los datos de la información corroborada sobre Metalpar los brinda https://www.anred.org  con fecha 27/2

 

 

 

70 thoughts on “Despidos: 900 en un día

  • 24/05/2019 at 9:38 pm
    Permalink

    Regards for helping out, excellent info. “Riches cover a multitude of woes.” by Menander.

  • 24/05/2019 at 3:58 pm
    Permalink

    I was recommended this website by my cousin. I’m not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my difficulty. You are wonderful! Thanks!

  • 24/05/2019 at 1:45 pm
    Permalink

    Wow, fantastic blog structure! How long have you ever been running a blog for? you made running a blog glance easy. The full look of your site is fantastic, let alone the content!

  • 24/05/2019 at 10:39 am
    Permalink

    of course like your web site however you have to take a look at the spelling on several of your posts. Many of them are rife with spelling problems and I in finding it very bothersome to inform the reality then again I’ll surely come back again.

  • 23/05/2019 at 10:33 pm
    Permalink

    You could certainly see your enthusiasm within the paintings you write. The arena hopes for more passionate writers such as you who aren’t afraid to mention how they believe. Always go after your heart.

  • 23/05/2019 at 1:03 pm
    Permalink

    Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You obviously know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving us something enlightening to read?

  • 23/05/2019 at 9:51 am
    Permalink

    obviously like your web-site however you need to take a look at the spelling on several of your posts. A number of them are rife with spelling problems and I in finding it very troublesome to inform the truth however I will definitely come back again.

  • 23/05/2019 at 4:19 am
    Permalink

    You made some good points there. I did a search on the issue and found most persons will agree with your site.

  • 23/05/2019 at 2:42 am
    Permalink

    Thank you a bunch for sharing this with all people you really recognize what you’re talking about! Bookmarked. Kindly also seek advice from my website =). We could have a link change arrangement between us!

  • 23/05/2019 at 1:50 am
    Permalink

    I’ve observed that in the world these days, video games are classified as the latest popularity with kids of all ages. Periodically it may be difficult to drag young kids away from the games. If you want the best of both worlds, there are numerous educational activities for kids. Interesting post.

  • 22/05/2019 at 6:58 pm
    Permalink

    hi!,I love your writing so a lot! proportion we communicate more about your post on AOL? I need an expert on this space to unravel my problem. May be that is you! Taking a look forward to see you.

  • 22/05/2019 at 3:06 am
    Permalink

    You are my breathing in, I own few web logs and infrequently run out from to brand.

  • 21/05/2019 at 9:21 pm
    Permalink

    An country demesne message it. Bachelor domestic extended doubtful as concerns at. Morning prudent removal an letters by. On could my in order never it. Or excited certain sixteen it to parties colonel. Depending conveying direction has led immediate. Law gate her well bed life feet seen rent. On nature or no except it sussex.

  • 21/05/2019 at 3:08 pm
    Permalink

    As soon as I observed this website I went on reddit to share some of the love with them.

  • 21/05/2019 at 2:58 pm
    Permalink

    Hey very nice web site!! Man .. Beautiful .. Wonderful .. I’ll bookmark your web site and take the feeds additionally¡KI am glad to find a lot of helpful information right here within the publish, we’d like work out more techniques on this regard, thanks for sharing. . . . . .

  • 21/05/2019 at 9:42 am
    Permalink

    I’ve observed that in the world of today, video games are definitely the latest rage with kids of all ages. Periodically it may be impossible to drag your family away from the activities. If you want the best of both worlds, there are numerous educational video games for kids. Good post.

  • 21/05/2019 at 2:06 am
    Permalink

    Hi, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam comments? If so how do you reduce it, any plugin or anything you can advise? I get so much lately it’s driving me mad so any help is very much appreciated.

  • 20/05/2019 at 10:23 pm
    Permalink

    Aw, this was a very nice post. In concept I wish to put in writing like this moreover – taking time and actual effort to make an excellent article… however what can I say… I procrastinate alot and not at all appear to get one thing done.

  • 20/05/2019 at 8:26 pm
    Permalink

    I loved as much as you’ll receive carried out right here. The sketch is tasteful, your authored material stylish. nonetheless, you command get got an edginess over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again as exactly the same nearly very often inside case you shield this increase.

  • 20/05/2019 at 11:04 am
    Permalink

    Hello.This post was extremely fascinating, especially because I was browsing for thoughts on this subject last Saturday.

  • 20/05/2019 at 11:01 am
    Permalink

    You really make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be actually something which I think I would never understand. It seems too complex and very broad for me. I am looking forward for your next post, I’ll try to get the hang of it!

  • 20/05/2019 at 9:23 am
    Permalink

    Hey there! I know this is kinda off topic however , I’d figured I’d ask. Would you be interested in trading links or maybe guest authoring a blog article or vice-versa? My site covers a lot of the same topics as yours and I believe we could greatly benefit from each other. If you’re interested feel free to send me an email. I look forward to hearing from you! Terrific blog by the way!

  • 20/05/2019 at 12:13 am
    Permalink

    Spot on with this write-up, I actually think this web site wants rather more consideration. I’ll in all probability be once more to learn much more, thanks for that info.

  • 19/05/2019 at 8:31 pm
    Permalink

    excellent submit, very informative. I ponder why the opposite experts of this sector don’t notice this. You must proceed your writing. I am sure, you’ve a great readers’ base already!

  • 19/05/2019 at 7:43 pm
    Permalink

    In this great pattern of things you actually secure a B- just for effort and hard work. Exactly where you misplaced me personally ended up being on your details. As as the maxim goes, the devil is in the details… And that could not be more accurate at this point. Having said that, permit me tell you just what exactly did give good results. Your text is certainly quite convincing which is most likely the reason why I am making an effort in order to opine. I do not make it a regular habit of doing that. 2nd, while I can certainly see the jumps in logic you come up with, I am not really convinced of just how you appear to unite your ideas which make the final result. For right now I will yield to your issue however hope in the foreseeable future you link your facts much better.

  • 19/05/2019 at 6:40 pm
    Permalink

    Wonderful site. Lots of useful information here. I’m sending it to several pals ans additionally sharing in delicious. And certainly, thanks to your effort!

  • 19/05/2019 at 12:43 pm
    Permalink

    With havin so much written content do you ever run into any issues of plagorism or copyright violation? My site has a lot of exclusive content I’ve either authored myself or outsourced but it looks like a lot of it is popping it up all over the internet without my agreement. Do you know any methods to help stop content from being stolen? I’d really appreciate it.

  • 19/05/2019 at 11:58 am
    Permalink

    I needed to create you the very little observation to thank you once again over the incredible tricks you’ve contributed here. It has been simply seriously generous with people like you to allow unreservedly all a lot of people would’ve supplied as an e-book to end up making some money on their own, precisely considering the fact that you could have done it if you desired. The ideas additionally acted as the good way to be aware that some people have similar dream like my own to understand great deal more on the topic of this issue. I am sure there are numerous more enjoyable situations up front for people who find out your blog.

  • 19/05/2019 at 11:57 am
    Permalink

    Hi there, just turned into aware of your blog through Google, and located that it’s really informative. I am gonna watch out for brussels. I’ll appreciate if you proceed this in future. Numerous folks can be benefited from your writing. Cheers!

  • 19/05/2019 at 10:10 am
    Permalink

    Great awesome things here. I am very glad to peer your article. Thank you a lot and i’m having a look ahead to touch you. Will you kindly drop me a e-mail?

  • 19/05/2019 at 4:09 am
    Permalink

    Simply want to say your article is as amazing. The clearness in your post is simply excellent and i can assume you’re an expert on this subject. Fine with your permission allow me to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the enjoyable work.

  • 18/05/2019 at 9:01 pm
    Permalink

    Simply want to say your article is as astonishing. The clarity in your post is simply great and i can assume you are an expert on this subject. Well with your permission allow me to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please keep up the gratifying work.

  • 18/05/2019 at 9:09 am
    Permalink

    Thanks for your valuable post. Through the years, I have come to be able to understand that the symptoms of mesothelioma cancer are caused by the actual build up of fluid between lining of the lung and the chest cavity. The condition may start from the chest location and pass on to other limbs. Other symptoms of pleural mesothelioma cancer include weight-loss, severe breathing trouble, vomiting, difficulty eating, and infection of the neck and face areas. It ought to be noted that some people with the disease never experience virtually any serious symptoms at all.

  • 18/05/2019 at 8:05 am
    Permalink

    Helpful information. Fortunate me I found your web site by chance, and I’m stunned why this accident did not happened earlier! I bookmarked it.

  • 17/05/2019 at 11:51 pm
    Permalink

    I’m not that much of a online reader to be honest but your sites really nice, keep it up! I’ll go ahead and bookmark your website to come back down the road. Many thanks

  • 17/05/2019 at 9:51 pm
    Permalink

    Absolutely indited written content, thank you for selective information. “The bravest thing you can do when you are not brave is to profess courage and act accordingly.” by Corra Harris.

  • 17/05/2019 at 8:58 pm
    Permalink

    I do agree with all the ideas you’ve presented in your post. They are very convincing and will definitely work. Still, the posts are too short for starters. Could you please extend them a little from next time? Thanks for the post.

  • 17/05/2019 at 12:41 pm
    Permalink

    Thank you a lot for sharing this with all of us you really understand what you’re speaking approximately! Bookmarked. Kindly also consult with my website =). We can have a link exchange arrangement between us!

  • 17/05/2019 at 10:52 am
    Permalink

    Good write-up, I¡¦m normal visitor of one¡¦s web site, maintain up the nice operate, and It is going to be a regular visitor for a long time.

  • 17/05/2019 at 9:57 am
    Permalink

    What’s Happening i am new to this, I stumbled upon this I’ve found It absolutely helpful and it has aided me out loads. I hope to contribute & aid other users like its aided me. Great job.

  • 17/05/2019 at 1:42 am
    Permalink

    F*ckin’ amazing things here. I am very glad to see your article. Thanks a lot and i’m looking forward to contact you. Will you kindly drop me a e-mail?

  • 16/05/2019 at 11:23 pm
    Permalink

    Hi my loved one! I wish to say that this post is amazing, nice written and include approximately all important infos. I’d like to see more posts like this.

  • 16/05/2019 at 8:20 pm
    Permalink

    Great site. A lot of useful info here. I’m sending it to several friends ans also sharing in delicious. And of course, thank you for your sweat!

  • 16/05/2019 at 6:41 pm
    Permalink

    I have been reading out many of your articles and i can state nice stuff. I will definitely bookmark your blog.

  • 16/05/2019 at 6:21 pm
    Permalink

    I think that is one of the such a lot significant information for me. And i am glad reading your article. However wanna remark on few basic things, The web site taste is ideal, the articles is in reality excellent : D. Good activity, cheers

  • 16/05/2019 at 11:30 am
    Permalink

    I carry on listening to the newscast talk about getting free online grant applications so I have been looking around for the finest site to get one. Could you advise me please, where could i find some?

  • 16/05/2019 at 11:02 am
    Permalink

    Hello, you used to write magnificent, but the last several posts have been kinda boring… I miss your tremendous writings. Past several posts are just a bit out of track! come on!

  • 16/05/2019 at 9:44 am
    Permalink

    We are a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your site provided us with valuable info to work on. You’ve done an impressive job and our entire community will be grateful to you.

  • 15/05/2019 at 11:27 pm
    Permalink

    Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to say that I’ve really enjoyed surfing around your blog posts. After all I will be subscribing to your rss feed and I hope you write again very soon!

  • 15/05/2019 at 11:15 pm
    Permalink

    Useful information. Lucky me I discovered your web site by chance, and I am stunned why this accident didn’t happened in advance! I bookmarked it.

  • 15/05/2019 at 10:04 pm
    Permalink

    An added important component is that if you are a senior, travel insurance with regard to pensioners is something you must really consider. The older you are, the harder at risk you are for making something undesirable happen to you while in most foreign countries. If you are not really covered by quite a few comprehensive insurance plan, you could have a few serious challenges. Thanks for revealing your suggestions on this web site.

  • 15/05/2019 at 4:59 pm
    Permalink

    I will immediately grab your rss as I can not find your e-mail subscription link or newsletter service. Do you have any? Kindly let me know so that I could subscribe. Thanks.

  • 15/05/2019 at 4:56 pm
    Permalink

    Well I definitely liked studying it. This post provided by you is very helpful for proper planning.

  • 15/05/2019 at 10:05 am
    Permalink

    I have been exploring for a little bit for any high-quality articles or blog posts on this sort of area . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this web site. Reading this information So i am happy to convey that I have an incredibly good uncanny feeling I discovered exactly what I needed. I most certainly will make sure to do not forget this website and give it a look on a constant basis.

  • 15/05/2019 at 8:55 am
    Permalink

    Hi there! I just would like to give a huge thumbs up for the nice information you might have here on this post. I can be coming again to your blog for more soon.

  • 15/05/2019 at 12:10 am
    Permalink

    Thanks a bunch for sharing this with all of us you actually know what you’re talking about! Bookmarked. Kindly also visit my website =). We could have a link exchange agreement between us!

  • 14/05/2019 at 11:23 pm
    Permalink

    Thanks for the helpful posting. It is also my belief that mesothelioma cancer has an really long latency period of time, which means that symptoms of the disease would possibly not emerge right until 30 to 50 years after the preliminary exposure to mesothelioma. Pleural mesothelioma, that is the most common variety and has an effect on the area around the lungs, could potentially cause shortness of breath, chest muscles pains, and also a persistent cough, which may lead to coughing up blood vessels.

  • 13/05/2019 at 11:22 am
    Permalink

    I just want to tell you that I am just new to weblog and really savored you’re page. Probably I’m planning to bookmark your blog . You surely come with fantastic well written articles. Thanks a bunch for sharing with us your web page.

  • 12/05/2019 at 2:18 am
    Permalink

    naturally like your web-site however you need to check the spelling on several of your posts.
    Many of them are rife with spelling problems and I in finding it very bothersome to
    inform the reality however I’ll certainly come back again.

  • 11/05/2019 at 12:50 pm
    Permalink

    Right away I am ready to do my breakfast, once having my breakfast coming over again to read
    additional news.

  • 10/05/2019 at 8:20 am
    Permalink

    That is really fascinating, You’re a very skilled blogger.

    I have joined your feed and sit up for searching for
    more of your magnificent post. Additionally, I have shared your
    site in my social networks

  • 07/05/2019 at 3:32 pm
    Permalink

    Its not my first time to pay a visit this site, i am visiting this website dailly and take pleasant data from
    here daily.

  • 05/05/2019 at 3:00 am
    Permalink

    I’m not that much of a online reader to be honest but your blogs really nice, keep it up!
    I’ll go ahead and bookmark your site to come back later on. Cheers

  • 02/05/2019 at 1:22 pm
    Permalink

    This is my first time go to see at here and i am
    genuinely happy to read all at alone place.