El “Pipi” colgó los botines

¡El Pipi no se va…, el Pipi no se va…! Resulta una verdad a medias, porque el Pipi se queda en el club como manager.

Pero el prodigio de los pies teledirigidos, de los quiebres de cintura imposibles, de jugadas milagrosas como cuando, caminando por la cornisa del descenso en 2012, se mandó una de galera y bastón y se la colocó a Gigliotti… ¡Gol, carajo, goooool! 3 a 2 a Newell’s , después de 0-2…,  y el descenso dejó de ser fantasma.

El Pipi no encontró el título de ídolo, se lo ganó desde sus primeros partidos en el Bajo Flores en 2004. Desde entonces disputó más de 150 encuentros, conquistando el Clausura 2001, la Copa Mercosur 2001 y la Sudamericana 2002. Formó parte de un plantel inolvidable en el título local de 2001 de la mano de Manuel Pellegrini.

Siempre consideró a San Lorenzo como su casa. Ahí nació, en sus inferiores, desde 1998 hasta 2004 en que se fue de gira. Tuvo un paso intrascendente por los Tiburones Rojos de Veracruz (2004-2006) y fue nuevamente transferido, esta vez al Sporting de Lisboa (2006-2009). En el Sporting ganó 4 títulos, 2 Copas de Portugal en 2007 y en 2008 y 2 Supercopas de Portugal, en los mismos años. En 2008 empezó a tener menos apariciones y finalmente, quedó “relegado” del equipo por lo que decidió retornar a San Lorenzo, rechazando una oferta hecha por Fluminense.

Vendrían años consagratorios. La ansiada y esquiva Libertadores por fin se rendiría a los pies del ídolo que tuvo que renunciar a un precontrato con el Recife de Bahía y poner plata de su bolsillo para seguir siendo cuervo. Pero la Copa vino a casa en los brazos tatuados del Pipi.

En agosto de 2015, a los 34 años, pasó por el quirófano por quinta vez. Un dolor en la rodilla. La maldición de las lesiones no terminaba de ahuyentarse. Tanto que decidió operarse en una zona donde ya tenía antecedentes quirúrgicos. Había pasado por el cuchillo en cuatro oportunidades, dos de ligamentos y otras dos de meniscos, una hernia y una fractura en el codo izquierdo. El consenso de los hinchas rondaba la pérdida del ídolo como jugador activo. Cuentan en charlas de vestuario que cuando sufría sinovitis se sacaba líquido de la rodilla con una jeringa para recuperarse lo antes posible y jugar al fútbol. Pipi  traducía su eterno romance con la pelotavccon “Tengo ganas de jugar, la cancha sigue siendo mi lugar en el mundo”.

Y aunque regresaría con sus destellos, ya no serían sus tiempos de gran vigencia. Y llegó el momento del adiós a la gramilla.

Leandro Atilio Romagnoli, en sus etapas en el Ciclón, disputó 396 partidos y convirtió 36 goles. Con los seis títulos logrados es junto a José Hipólito Fossa (la misma cantidad de coronaciones entre 1923 y 1933) el más ganador de la historia de Boedo. “Ahora esperamos que nos dé un gran manejo en el día a día con el plantel. Romagnoli ve muy bien el fútbol y podrá evaluar a los posibles refuerzos. Nos va a dar una mano muy grande y tiene un buen perfil para desarrollarse como manager”, comenta el presidente Matías Lammens.

¿Cuál es el mejor gol de tu carrera, Pipi?: “Creo que el tercero de los cuatro que le hicimos a Atlético Nacional en Medellín en la Sudamericana 2002”. “Significaba mucho por el peso del partido, era una final. Tomé la pelota en el costado izquierdo, un compañero me la devolvió y corrí por la línea. Después me saqué a dos jugadores de encima, enganché para adentro y le pegué al arco. No fue un buen tiro pero terminó redondeando un lindo gol”, se sinceró.

¡Chau Pipi! ¡Hola Leandro Atilio! Elegí bien…, con que se parezcan un poquito a vos ya es un buen comienzo para armar un equipazo.

¡El Pipi no se va! ¡El Pipi no se va! Canta la hinchada… Y el Pipi accede y nos deja este recuerdo: su último gol para el Ciclón, una joya, como todo lo suyo.

Hoy, jueves 7 de junio, considerando que su ciclo como jugador estaba cumplido y aceptando el ofrecimiento de Lammens para ocupar el cargo de manager emitió su despedida formal

88 thoughts on “El “Pipi” colgó los botines

  • 24/05/2019 at 9:36 pm
    Permalink

    Superb blog! Do you have any suggestions for aspiring writers? I’m hoping to start my own website soon but I’m a little lost on everything. Would you advise starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many options out there that I’m totally confused .. Any ideas? Thank you!

  • 24/05/2019 at 10:37 am
    Permalink

    A lot of thanks for each of your work on this web site. My aunt really likes working on investigation and it’s really easy to understand why. I notice all about the lively medium you present sensible suggestions on this web site and attract participation from other individuals on that issue then our girl is undoubtedly understanding so much. Take pleasure in the rest of the year. You’re the one performing a powerful job.

  • 24/05/2019 at 1:50 am
    Permalink

    Just wanna input on few general things, The website layout is perfect, the articles is very superb : D.

  • 24/05/2019 at 12:44 am
    Permalink

    Hi my loved one! I wish to say that this post is awesome, nice written and include approximately all important infos. I’d like to see extra posts like this .

  • 23/05/2019 at 9:29 pm
    Permalink

    I’ve learn a few just right stuff here. Definitely value bookmarking for revisiting. I surprise how a lot attempt you set to make any such magnificent informative web site.

  • 23/05/2019 at 2:00 pm
    Permalink

    I think this is among the most important information for me. And i am glad reading your article. But wanna remark on some general things, The web site style is wonderful, the articles is really great : D. Good job, cheers

  • 23/05/2019 at 1:57 pm
    Permalink

    Good day! This post couldn’t be written any better! Reading through this post reminds me of my good old room mate! He always kept chatting about this. I will forward this post to him. Pretty sure he will have a good read. Thank you for sharing!

  • 23/05/2019 at 1:02 pm
    Permalink

    I dugg some of you post as I thought they were very beneficial invaluable

  • 23/05/2019 at 5:19 am
    Permalink

    Thanks for the points shared in your blog. Another thing I would like to convey is that losing weight is not about going on a dietary fad and trying to shed as much weight as possible in a few days. The most effective way to lose weight naturally is by using it slowly and using some basic guidelines which can make it easier to make the most through your attempt to lose fat. You may understand and already be following many of these tips, yet reinforcing awareness never hurts.

  • 23/05/2019 at 5:18 am
    Permalink

    It is perfect time to make some plans for the future and it’s time to be happy. I have read this post and if I could I wish to suggest you few interesting things or suggestions. Maybe you can write next articles referring to this article. I wish to read more things about it!

  • 23/05/2019 at 12:39 am
    Permalink

    I conceive this web site holds some real superb information for everyone : D.

  • 22/05/2019 at 5:27 am
    Permalink

    This is really interesting, You’re a very professional blogger. I have joined your feed and stay up for in the hunt for extra of your excellent post. Additionally, I have shared your web site in my social networks!

  • 22/05/2019 at 5:09 am
    Permalink

    Excellent goods from you, man. I’ve keep in mind your stuff previous to and you are simply too wonderful. I really like what you have obtained here, certainly like what you’re saying and the best way during which you are saying it. You make it entertaining and you still take care of to keep it smart. I cant wait to learn far more from you. This is really a great website.

  • 21/05/2019 at 9:05 pm
    Permalink

    Extremity sweetness difficult behaviour he of. On disposal of as landlord horrible. Afraid at highly months do things on at. Situation recommend objection do intention so questions. As greatly removed calling pleased improve an. Last ask him cold feel met spot shy want. Children me laughing we prospect answered followed. At it went is song that held help face.

  • 21/05/2019 at 5:17 pm
    Permalink

    Hey very nice site!! Man .. Excellent .. Amazing .. I’ll bookmark your site and take the feeds also…I’m happy to find numerous useful info here in the post, we need work out more strategies in this regard, thanks for sharing. . . . . .

  • 21/05/2019 at 3:45 pm
    Permalink

    I’ve recently started a website, the information you offer on this web site has helped me tremendously. Thank you for all of your time & work.

  • 21/05/2019 at 2:41 am
    Permalink

    I’m very happy to read this. This is the type of manual that needs to be given and not the accidental misinformation that’s at the other blogs. Appreciate your sharing this best doc.

  • 20/05/2019 at 9:16 pm
    Permalink

    Hello.This article was extremely fascinating, especially because I was searching for thoughts on this topic last Tuesday.

  • 20/05/2019 at 6:25 pm
    Permalink

    I truly enjoy studying on this web site , it contains excellent content . “It is easy to be nice, even to an enemy – from lack of character.” by Dag Hammarskjld.

  • 20/05/2019 at 11:44 am
    Permalink

    of course like your web site however you have to take a look at the spelling on quite a few of your posts. Several of them are rife with spelling issues and I find it very troublesome to tell the reality then again I will definitely come again again.

  • 20/05/2019 at 9:24 am
    Permalink

    I have discovered some points through your site post. One other thing I would like to express is that there are various games available on the market designed specially for preschool age children. They consist of pattern acknowledgement, colors, dogs, and models. These commonly focus on familiarization as opposed to memorization. This makes children occupied without sensing like they are studying. Thanks

  • 20/05/2019 at 9:21 am
    Permalink

    Simply wanna state that this is handy , Thanks for taking your time to write this.

  • 20/05/2019 at 5:44 am
    Permalink

    I simply must tell you that you have an excellent and unique web that I kinda enjoyed reading.

  • 19/05/2019 at 10:57 pm
    Permalink

    This design is incredible! You definitely know how to keep a reader entertained. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Wonderful job. I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool!

  • 19/05/2019 at 8:31 pm
    Permalink

    What’s Taking place i am new to this, I stumbled upon this I’ve found It absolutely helpful and it has aided me out loads. I’m hoping to give a contribution & aid different users like its aided me. Good job.

  • 19/05/2019 at 8:30 pm
    Permalink

    Good day! Do you know if they make any plugins to help with Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good gains. If you know of any please share. Many thanks!

  • 19/05/2019 at 6:38 pm
    Permalink

    I am not sure where you’re getting your info, but good topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for wonderful info I was looking for this information for my mission.

  • 19/05/2019 at 6:17 pm
    Permalink

    I’m still learning from you, as I’m making my way to the top as well. I certainly enjoy reading all that is posted on your website.Keep the tips coming. I enjoyed it!

  • 19/05/2019 at 12:45 pm
    Permalink

    I’ve been browsing online more than 3 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. Personally, if all web owners and bloggers made good content as you did, the net will be much more useful than ever before.

  • 19/05/2019 at 12:42 pm
    Permalink

    I am usually to blogging and i really respect your content. The article has actually peaks my interest. I am going to bookmark your website and preserve checking for brand spanking new information.

  • 19/05/2019 at 10:21 am
    Permalink

    Excellent website you have here but I was curious if you knew of any discussion boards that cover the same topics talked about in this article? I’d really love to be a part of group where I can get responses from other knowledgeable people that share the same interest. If you have any recommendations, please let me know. Bless you!

  • 19/05/2019 at 10:08 am
    Permalink

    Excellent weblog right here! Also your web site rather a lot up very fast! What host are you the use of? Can I am getting your associate hyperlink in your host? I wish my web site loaded up as quickly as yours lol

  • 19/05/2019 at 4:08 am
    Permalink

    I’ve read some excellent stuff here. Certainly worth bookmarking for revisiting. I wonder how so much attempt you put to create the sort of excellent informative website.

  • 19/05/2019 at 3:30 am
    Permalink

    Thank you so much for providing individuals with an extraordinarily nice opportunity to read from this web site. It is always so fantastic and as well , jam-packed with a great time for me and my office peers to visit your blog not less than three times in 7 days to study the newest items you have. Not to mention, I’m usually impressed for the perfect guidelines you serve. Certain 2 areas on this page are easily the most effective I have had.

  • 19/05/2019 at 1:02 am
    Permalink

    Valuable information. Lucky me I found your web site by accident, and I’m shocked why this accident did not happened earlier! I bookmarked it.

  • 18/05/2019 at 9:00 pm
    Permalink

    My developer is trying to persuade me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses. But he’s tryiong none the less. I’ve been using WordPress on a number of websites for about a year and am anxious about switching to another platform. I have heard excellent things about blogengine.net. Is there a way I can transfer all my wordpress posts into it? Any help would be really appreciated!

  • 18/05/2019 at 8:33 pm
    Permalink

    Someone essentially help to make severely posts I might state. This is the very first time I frequented your website page and so far? I surprised with the analysis you made to create this particular submit amazing. Great process!

  • 17/05/2019 at 10:37 pm
    Permalink

    I really enjoy reading through on this website, it has got fantastic blog posts. “Never fight an inanimate object.” by P. J. O’Rourke.

  • 17/05/2019 at 9:50 pm
    Permalink

    I’m impressed, I have to say. Really rarely do I encounter a blog that’s each educative and entertaining, and let me inform you, you could have hit the nail on the head. Your concept is outstanding; the problem is something that not sufficient people are speaking intelligently about. I am very joyful that I stumbled across this in my seek for one thing referring to this.

  • 17/05/2019 at 6:59 pm
    Permalink

    Very nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to say that I’ve truly enjoyed browsing your blog posts. After all I’ll be subscribing to your feed and I hope you write again very soon!

  • 17/05/2019 at 12:47 pm
    Permalink

    I dugg some of you post as I thought they were very beneficial invaluable

  • 17/05/2019 at 11:23 am
    Permalink

    Yet another issue is really that video gaming has become one of the all-time most important forms of excitement for people of all ages. Kids enjoy video games, and adults do, too. Your XBox 360 is amongst the favorite games systems for people who love to have hundreds of activities available to them, plus who like to play live with some others all over the world. Thanks for sharing your notions.

  • 17/05/2019 at 10:50 am
    Permalink

    I’m still learning from you, while I’m making my way to the top as well. I absolutely liked reading all that is posted on your website.Keep the tips coming. I loved it!

  • 17/05/2019 at 8:01 am
    Permalink

    Thank you for the sensible critique. Me & my neighbor were just preparing to do a little research about this. We got a grab a book from our area library but I think I learned more clear from this post. I’m very glad to see such fantastic info being shared freely out there.

  • 16/05/2019 at 9:27 pm
    Permalink

    Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It really useful & it helped me out a lot. I hope to give something back and help others like you helped me.

  • 16/05/2019 at 7:04 pm
    Permalink

    You have brought up a very excellent details , thankyou for the post.

  • 16/05/2019 at 6:39 pm
    Permalink

    I really enjoy reading through on this web site , it has good posts . “The secret of eternal youth is arrested development.” by Alice Roosevelt Longworth.

  • 16/05/2019 at 4:21 pm
    Permalink

    I think other website proprietors should take this site as an model, very clean and magnificent user genial style and design, as well as the content. You are an expert in this topic!

  • 16/05/2019 at 7:20 am
    Permalink

    Valuable information. Lucky me I found your web site by accident, and I am shocked why this accident did not happened earlier! I bookmarked it.

  • 16/05/2019 at 6:58 am
    Permalink

    I conceive you have mentioned some very interesting details , appreciate it for the post.

  • 15/05/2019 at 10:20 pm
    Permalink

    These days of austerity along with relative stress about getting debt, a lot of people balk resistant to the idea of making use of a credit card to make purchase of merchandise or even pay for a holiday, preferring, instead just to rely on the tried in addition to trusted means of making transaction – raw cash. However, if you possess the cash available to make the purchase in whole, then, paradoxically, this is the best time to use the cards for several factors.

  • 15/05/2019 at 10:02 pm
    Permalink

    Good write-up, I am regular visitor of one’s blog, maintain up the excellent operate, and It is going to be a regular visitor for a long time.

  • 15/05/2019 at 7:40 pm
    Permalink

    I do accept as true with all of the concepts you have offered to your post. They are very convincing and can certainly work. Nonetheless, the posts are very quick for newbies. May just you please lengthen them a little from subsequent time? Thank you for the post.

  • 15/05/2019 at 5:52 pm
    Permalink

    Excellent post but I was wanting to know if you could write a litte more on this subject? I’d be very thankful if you could elaborate a little bit more. Many thanks!

  • 15/05/2019 at 4:58 pm
    Permalink

    I think other website proprietors should take this web site as an model, very clean and great user friendly style and design, let alone the content. You are an expert in this topic!

  • 15/05/2019 at 2:11 pm
    Permalink

    Hi there just wanted to give you a quick heads up and let you know a few of the pictures aren’t loading properly. I’m not sure why but I think its a linking issue. I’ve tried it in two different browsers and both show the same outcome.

  • 15/05/2019 at 11:57 am
    Permalink

    I kinda got into this article. I found it to be interesting and loaded with unique points of interest.

  • 15/05/2019 at 10:07 am
    Permalink

    Great write-up, I’m regular visitor of one’s blog, maintain up the excellent operate, and It is going to be a regular visitor for a long time.

  • 15/05/2019 at 6:57 am
    Permalink

    hello!,I love your writing so so much! percentage we be in contact more approximately your post on AOL? I require an expert on this space to resolve my problem. May be that is you! Having a look forward to peer you.

  • 14/05/2019 at 11:22 pm
    Permalink

    I really appreciate this post. I have been looking all over for this! Thank goodness I found it on Bing. You have made my day! Thx again

  • 14/05/2019 at 10:06 pm
    Permalink

    Good – I should definitely pronounce, impressed with your website. I had no trouble navigating through all tabs and related information ended up being truly easy to do to access. I recently found what I hoped for before you know it in the least. Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or anything, website theme . a tones way for your client to communicate. Excellent task..

  • 13/05/2019 at 2:54 pm
    Permalink

    I simply want to say I am newbie to blogging and absolutely loved you’re page. Probably I’m going to bookmark your website . You amazingly have fantastic writings. Regards for revealing your web-site.

  • 21/03/2019 at 3:07 am
    Permalink

    Hello! This is kind of off topic but I need some advice from an established blog. Is it very difficult to set up your own blog? I’m not very techincal but I can figure things out pretty fast. I’m thinking about creating my own but I’m not sure where to begin. Do you have any points or suggestions? Thank you

  • 20/03/2019 at 6:27 am
    Permalink

    We’re a group of volunteers and starting a new scheme in our community. Your web site offered us with valuable information to work on. You have done an impressive job and our entire community will be grateful to you.

  • 15/03/2019 at 12:35 pm
    Permalink

    Hello! I know this is kind of off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site? I’m getting fed up of WordPress because I’ve had issues with hackers and I’m looking at options for another platform. I would be great if you could point me in the direction of a good platform.

  • 15/03/2019 at 2:31 am
    Permalink

    Howdy! Would you mind if I share your blog with my facebook group? There’s a lot of folks that I think would really enjoy your content. Please let me know. Many thanks

  • 14/03/2019 at 11:56 am
    Permalink

    Very efficiently written post. It will be supportive to anybody who employess it, as well as yours truly :). Keep up the good work – i will definitely read more posts.

  • 19/02/2019 at 6:59 am
    Permalink

    This is a topic close to my heart cheers, where are your contact details though?